Öz
Bu çalışmanın amacı, anaokulunda verilen erken bilim eğitimi deneyimlerinin, çocukların ilköğretim yıllarında fen bilgisi alanında gösterdiği performansın gelişmesi üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalışmada Erken Çocukluk Boylamsal Araştırması – Anaokulu (ECLS-K) verileri kullanılmıştır. Fırsat-Eğilim Modellemesi kullanılarak araştırma değişkenleri arasındaki ilişkiler kuramsal olarak modellenmiş ve bu model Gizil Büyüme Eğrisi Analizi ile test edilmiştir. Sonuçlar, öncül değişkenlerin (cinsiyet ve SED) ve eğilim (yetenek ve motivasyon) değişkenlerinin çocukların fen bilgisi performanslarının anlamlı yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Bununla beraber, anaokulunda sağlanan bilim öğrenme fırsatlarının, çocukların üç ile sekizinci sınıflar arasında fen bilgisi dersinde gösterdikleri performanstaki gelişmenin anlamlı yordayıcıları olmadığı bulunmuştur
Anahtar Kelimeler: Erken çocukluk, bilim eğitimi, yapısal eşitlik modellemesi, ilköğretim, boylamsal araştırma
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2013 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Saçkes, M., Trundle, K., & Bell, R. (2013). Anaokulunda Sağlanan Bilim Öğrenme Deneyimlerinin Çocukların İlköğretim Fen Bilgisi Derslerindeki Performanslarına Etkisi. Eğitim Ve Bilim, 38(167). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1106