Öz

Nitel araştırma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmada, 11. sınıfta okuyan lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgıları üç aşamadan oluşan elektrik kavram testi, kavram haritası etkinlik formu ve elektrik kavramları benzetim formu kullanılarak tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma üç farklı ortaöğretim okulundan, toplam 97 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin, elektrik akımı konusunda geçmekte olan akım, direnç, potansiyel fark, üreteç/pil ve basit elektrik devresi kavramları ile ilgili kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin sahip olduğu “Akım, üreteç/pil’de depo edilir” kavram yanılgısının elektrik kavram testi, kavram haritaları ve analojiler yardımıyla belirlendiği görülmüştür. Kavram yanılgılarının belirlenmesinde kavram testlerinin yanı sıra, tamamlayıcı ölçme-değerlendirme aracı olarak kavram haritaları ve analojilerin de araştırma sonucunda kullanılabileceği söylenebilir.

Anahtar Kelimeler: Elektrik akımı, kavram yanılgısı, üç aşamalı test, kavram haritası, analoji.

Nasıl atıf yapılır

Aykutlu, I., & Şen, A. (2012). Üç Aşamalı Test, Kavram Haritası ve Analoji Kullanılarak Lise Öğrencilerinin Elektrik Akımı KonusundakiKavram Yanılgılarının Belirlenmesi*. Eğitim Ve Bilim, 37(166), 275-288. https://doi.org/10.15390/ES.2012.1094