Öz
Postmodern coğrafya çalışmaları mekânların nasıl mülk edinildikleri ile mekânlara yüklenen anlamlara odaklanır. Ancak postmodern coğrafyalar Türkiye’de yeterince gündeme taşınmayan bir teori olagelmiştir. Bu çalışmada, coğrafya öğretmenlerinin postmodern coğrafyanın belli özellikleri hakkındaki algıları ve görüşleri ele alınmıştır. Yirmi bir coğrafya öğretmeni ile gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış mülakatlar sonucu elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre araştırmaya katılan öğretmenlerin genel anlamda büyük anlatıları sorunsallaştırmadan derslerinde kullandıkları ve kültüre (mekâna) dayalı bilgiyi göz ardı ettikleri görülmüştür. İkinci olarak öğretmenlerin daha çok insan faaliyetlerinin gerçekleştiği ve objektif olarak bilinebilecek fiziki mekâna vurgu yaparken, mekânlara yüklenen anlamlar ve duygular ile mekânların kimlik oluşturmada oynadığı rolleri göz ardı ettikleri gözlemlenmiştir. Son olarak öğretmenlerin postmodern coğrafya kavramına aşina olmadıkları gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Postmodern coğrafya, modern coğrafya, coğrafya öğretmenleri,coğrafya eğitimi, mülk
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.