Öz
Bu nitel çalışmanın amacı, öğretmen eğitiminde video örnek olay kullanımı neticesinde, matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik programında vurgulanan öğrenci rolleri üzerine fark ettikleri noktaları incelemektir. Çalışmada teorik çerçeve olarak van Es ve Sherin (2002) tarafından geliştirilmiş olan Fark Etme Teorisi’nden yararlanılmıştır. Veriler, büyük bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 15 son sınıf matematik öğretmen adayından yazılı yansıtıcı görüşler ve mülakatlar neticesinde toplanmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının gerçek matematik sınıf ortamlarını analiz etme şansı yakaladıklarında, ilköğretim matematik programında vurgulanan öğrenci rollerine yönelik çeşitli noktaları fark edebildiklerini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: İlköğretim matematik programı, öğrenci rolleri, Fark Etme Teorisi, video örnek olayları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Osmanoğlu, A., Işıksal, M., & Koç, Y. (2012). Öğretmen Adaylarının İlköğretim Matematik Programında Vurgulanan Öğrenci Rolleri Üzerine Fark Ettikleri Noktalar: Video Örnek Olay Kullanımı. Eğitim Ve Bilim, 37(165). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1071