Öz
Bu araştırmanın amacı, Atatürk dönemi tarih eğitiminin birinci evresi olan “Türk Tarih Tezi Öncesi Dönemi”ni incelemektir. Ulusal Bağımsızlık Savaşı’nın kazanılmasından sonra eğitim sistemi ve öğretim programları yeni devletin hedeflerine uygun olarak yeniden düzenlenmiştir. Programlar ile ilgili düzenlemeler içerisinde, kimlik duygusunun ve vatandaşlık bilincinin oluşumuna olan katkısı nedeniyle, tarih eğitimine özel bir önem verilmiştir. Cumhuriyet ile bağdaşmayan ve Osmanlı rejimini temsil eden konular tarih programlarından çıkarılmış ve yerine Cumhuriyet’i temsil eden, onun amaçlarının gerçekleştirilmesini destekleyecek içerikte yeni konular eklenmiştir. Tarih müfredatları, “Hanedan Ailesi” ve “İslam Tarihi” yerine “Türk Medeniyeti Tarihi” merkez alınarak yeniden oluşturulmuştur. Bu araştırmada 1923-1931 yılları arası dönemin tarih eğitimi, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk müfredatlarında yer alan tarih programları ve ilgili yayınlar üzerinden kapsamlı bir biçimde değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Tarih Eğitimi, Atatürk ve Tarih Eğitimi, Tarih Müfredatları, Ders Kitapları.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Aslan, E. (2012). Atatürk Döneminde Tarih Eğitimi- I: “Türk Tarih Tezi” Öncesi Dönem (1923-1931). Eğitim Ve Bilim, 37(164). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1046