Öz
Bu çalışma, yedinci sınıf matematik öğrencilerinin tamsayı kavramı ve işlemlerini daha iyi anlayabilmeleri için yapılan bir araştırmanın sonuçlarını sunmaktadır. Çalışmada özellikle uzman bir öğretmenin öğrencilerin yeni matematiksel kavramları anlamalarında geriye dönük olarak kullanabilecekleri mantıklı imgelemeyi geliştirmelerindeki rolü araştırılmıştır. Çalışmada Toulmin tartışma modeli öğrencilerin oluşturdukları imgelerin tüm sınıf tarafından kabul edilip ortak olarak kullanılıp kullanılmadığını analiz etmek amacıyla kullanılmıştır. Sonuçlar, öğretmenin kullanmış olduğu yöntemlerin öğrencilerin tamsayı problemlerini anlaması ve doğru çözmesinde olduğu kadar, fikirlerini iletmede de etkili olan imgelemelerin gelişiminde önemli bir rol oynadığını göstermiştir
Anahtar Kelimeler: İmgeleme, öğretmen eğitimi, matematik eğitimi, öğretmen uygulamaları
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.