Öz
Bu çalışmanın amacı, gösteri deneyleriyle desteklenmiş kavramsal değişime dayalı öğretim yönteminin, geleneksel kimya öğretimine kıyasla 11. sınıf öğrencilerinin reaksiyon hızı kavramlarını anlamalarına etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, genel bir lisedeki iki kimya sınıfında öğrenim gören toplam 69 on birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerin reaksiyon hızı ile ilgili kavramları anlamalarını değerlendirmek için Reaksiyon Hızı Kavram Testi her iki gruptaki öğrencilere öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Veriler tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, gösteri deneyleri ile desteklenmiş kavramsal değişime dayalı öğretimin geleneksel kimya öğretimi ile kıyaslandığında, reaksiyon hızı ile ilgili kavramların anlaşılmasında daha etkili olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Kavramsal Değişime Dayalı Öğretim, Reaksiyon Hızı, Kavram Yanılgısı, Gösteri Deneyi (Demonstrasyon)
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kaya, E., & Geban, Ö. (2012). Reaksiyon Hızı Konusunda Kavramsal Değişime Dayalı Öğretim Metodu ile Kavramsal Değişimin Oluşturulması. Eğitim Ve Bilim, 37(163). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1014