Öz
Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin yeni matematik dersi öğretim programı ile ilgili görüşleri ve oluşturdukları öğrenme ortamlarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve araştırmanın verileri gözlem ve görüşme yöntemleri kullanılarak elde edilmiştir. Trabzon merkez, ilçe ve köylerde görev yapan hizmet yılı birbirinden farklı dokuz 4. sınıf öğretmeni ile üç farklı zamanda yapılan görüşmelerden ve sınıf gözlemlerinden elde edilen veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin yeni öğretim programı ile ilgili görüşleri çoğunlukla olumlu yöndedir. Ancak öğretim programının uygulanabilirliği konusunda sorunları vardır. Aynı zamanda öğretmenlerin görüşlerinin olumlu olmasına rağmen, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımına uygun ortamlar hazırlayamadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinin, oluşturdukları öğrenme ortamlarına farklı şekillerde yansıdığı gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Matematik dersi öğretim programı, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımı, öğrenme ortamı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Güneş, G., & Baki, A. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim 4. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına Yaklaşımları. Eğitim Ve Bilim, 37(163). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/1004