Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 38 Sayı 169 (2013)
Yayımlandı: 31 Temmuz 2013
Araştırma Makaleleri
Algılanan Sosyal Destek Kontrol Edilerek Okul Yöneticilerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Cinsiyet Değişkenine Göre Karşılaştırılması
Gülşah Başol
DOI: 10.15390/ES.2013.1153
Sayfa: 3-18
Öz
Gençlerde Sosyal Kaygı ve Depresyonun Problemli İnternet Kullanımıyla İlgili Bilişlerle İlişkisi
Mithat Durak, Emre Şenol Durak
DOI: 10.15390/ES.2013.1154
Sayfa: 19-29
Öz
PDF
Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğrencileri Tarafından Kullanılan Dil Öğrenme Stratejilerinin Bazı Değişkenlere Göre Belirlenmesi
Deniz Özmen, Hamide Gülleroğlu
DOI: 10.15390/ES.2013.1155
Sayfa: 30-40
Öz
PDF
Anasınıfına Devam Eden Çocuklara Verilen Yaratıcı Drama Eğitiminin Çocukların İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Filiz Erbay, Esra Ömeroğlu
DOI: 10.15390/ES.2013.1156
Sayfa: 41-50
Öz
PDF
Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Modeli (ÜYEP)ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Matematiksel Yaratıcılıkları Üzerindeki Etkisi
Uğur Sak
DOI: 10.15390/ES.2013.1157
Sayfa: 51-61
Öz
PDF
6 Yaş Çocuklarının Temel Kavram Bilgi Düzeylerini Desteklemeye Yönelik Öyküleştirme Yöntemine Dayalı Bir Eğitim Uygulaması
Gülüzar Tepetaş, Gelengül Haktanır
DOI: 10.15390/ES.2013.1158
Sayfa: 62-79
Öz
PDF
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi Bağlamında Sorgulama Becerileri ve Öğrenci Bilgileri
Dilek Tanışlı
DOI: 10.15390/ES.2013.1159
Sayfa: 80-95
Öz
PDF
Öğrencilerin Fikirlerini Takip Etme: Nereye Kadar?
Recai Akkuş
DOI: 10.15390/ES.2013.1160
Sayfa: 96-108
Öz
PDF
Adaylıktan Göreve Öğretmen Özyeterliği ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlardaki Değişimler
Nilay Bümen, Türkan Özaydın
DOI: 10.15390/ES.2013.1161
Sayfa: 109-125
Öz
PDF
İlköğretim Öğretmen Adaylarının Eğitim Programı Kavramına Yükledikleri Metaforlar*
Mehmet Gültekin
DOI: 10.15390/ES.2013.1162
Sayfa: 126-141
Öz
PDF
Üniversitedeki Lisans Ögrencilerinin Ögretimin Kalitesine İlişkin Algıları
Kenan Özcan
DOI: 10.15390/ES.2013.1163
Sayfa: 142-158
Öz
PDF
Program Geliştirmenin İlk Basamağı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İhtiyaç ve Durum Analizi
Ömer Koçer
DOI: 10.15390/ES.2013.1164
Sayfa: 159-174
Öz
PDF
Öğretmen Eğitimi Araştırmaları: Yönelimler, Sorunlar ve Öncelikli Araştırma Alanları
Ali Yıldırım
DOI: 10.15390/ES.2013.1165
Sayfa: 175-191
Öz
PDF
Üniversite Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojileri Kullanma Durumları, Beceri Düzeyleri ve Eğitsel Olarak Faydalanma Durumları
Bahar Baran, Figen Ata
DOI: 10.15390/ES.2013.1166
Sayfa: 192-208
Öz
PDF
Özyönelimli Matematik Öğrenme Tutum Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması
Seher Mandacı Şahin
DOI: 10.15390/ES.2013.1167
Sayfa: 209-223
Öz
PDF
Üniversite Düzeyinde Öğrencilerin Olumsuz Davranışlarını Anlamak: Türk ve Amerikalı Öğretim Üyelerinin Algıları
Evrim Üstünlüoğlu
DOI: 10.15390/ES.2013.1168
Sayfa: 224-235
Öz
PDF
5-7 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Sayı Kavramının Gelişimi ve Saymanın Problem Çözmede Kullanımı
Sinan Olkun, Esra Fidan, Ayşe Babacan Özer
DOI: 10.15390/ES.2013.1169
Sayfa: 236-248
Öz
PDF
Epistemolojik İnancın Eleştirel Düşünme ve Üstbiliş ile İlişkisinin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
Makbule Başbay
DOI: 10.15390/ES.2013.1170
Sayfa: 249-262
Öz
PDF
Öğretmen Adaylarının Öğrenci Başarısından Sorumluluk Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Gülay Ekici
DOI: 10.15390/ES.2013.1171
Sayfa: 263-279
Öz
PDF
Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Duyarlılığını Geliştirme Amaçlı Bir Çalışma
Yasemin Esen
DOI: 10.15390/ES.2013.1172
Sayfa: 280-295
Öz
PDF
Ara-Disiplin Olarak Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi: İlköğretim Öğrencilerinin İnsan Haklarına İlişkin Görüşleri
Melike Bağlı
DOI: 10.15390/ES.2013.1173
Sayfa: 296-310
Öz
PDF
Ebeveynlerin Gözüyle Özel Gereksinimli Çocukların Erken Müdahaleden Okul Öncesi Programlara Geçiş Süreci
Hatice Bakkaloğlu
DOI: 10.15390/ES.2013.1174
Sayfa: 311-327
Öz
PDF
Okul Öncesi Dönemde Karşılaşılan Fiziksel ve İlişkisel Saldırganlığın Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Hatice Uysal, Çağlayan Dinçer
DOI: 10.15390/ES.2013.1175
Sayfa: 328-345
Öz
PDF
Yükseköğretim Kurumlarında Toplumsal Cinsiyet ve Akademik Kariyer: Portekiz ve Türkiye İçin Kültürlerarası Karşılaştırmalı Bir Araştırma
Maria Maria de Lourdes Machado Taylor, Özlem Altay Özkanlı
DOI: 10.15390/ES.2013.1176
Sayfa: 346-356
Öz
PDF
Türkiye’de Ergenlerin Duygusal Özerkliklerinin Bazı Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
Aysel Çoban
DOI: 10.15390/ES.2013.1177
Sayfa: 357-371
Öz
PDF
Matematik Öğretmen Adaylarının Kanıtlama Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Bir Öğretme Deneyi
Meltem Sarı Uzun, Ali Bülbül
DOI: 10.15390/ES.2013.1178
Sayfa: 372-390
Öz
PDF
Çevrimiçi Öğrenme Hazır Bulunuşluluk Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Halil Yurdugül, Didem Alsancak Sırakaya
DOI: 10.15390/ES.2013.1179
Sayfa: 391-406
Öz
PDF
Duygusal Zekâ Özelliği Ölçeği–Kısa Formu: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
M. Engin Deniz, Esin Özer, Erkan Işık
DOI: 10.15390/ES.2013.1180
Sayfa: 407-419
Öz
PDF
Sanal Zorbalık ve Öğretmenlerin Farkındalık Durumlarına Bir Bakış
Yeşim Yenilmez, Süleyman Seferoğlu
DOI: 10.15390/ES.2013.1181
Sayfa: 420-432
Öz
PDF
Bireylerin Yükseköğretim Talebini Etkileyen Belirsizlik ve Riskler: Mersin Üniversitesi Örneği
Hüseyin Ergen
DOI: 10.15390/ES.2013.1182
Sayfa: 433-446
Öz
PDF
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği