Abstract
Bu makalede, ülkemizde ortaöğretim kurumlarında 1991-1992 öğretim yılından beri uygulanan öğrenci akışı sistemi için bir model olan Ders geçme ve Kredi modeli üzerinde durulacaktır. Ancak bu makalede modelin ayrıntılı bir tanımının yapılması amaçlanmamıştır. Ortaöğretimin temel işlevi ve toplumun ortaöğretimden beklentileri üzerinde kısaca durulduktan sonra, eğitim süreci içinde öğrencinin başarısını değerlendirme işlemi ve öğrenci akışı konusu ilişkilendirilerek, ülkemizdeki öğrenci akışı sistemi, sorunları ve bunların üniversiteye girişteki hazırlanma biçimine yansıması görülecektir. Bu bağlamda sorunlara çözüm getirici bir yol olarak uygulanmaya başlanan ders geçme ve kredi modelinde yaşanan durumlar bazı araştırma bulguları çerçevesinde ele alınacaktır.
Copyright and license
Copyright © 1994 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Çıkrıkçı, N. (1994). Ortaöğretim Ders Geçme ve Kredi Modeli. Education and Science, 18(91). https://doi.org/10.15390/ES.1994.232