Abstract
Gazetelerden öğrendiğimize gere, Milli Eğitim Bakanlığı'nın çalışmaları arasında «Türkçe’nin gereği gibi gelişmediği yerlerde» Türkçe öğretimi sorunu, gündeme gelmiş bulunmaktadır.1 Gerçekten de, —son sayımlarda bu yönde bir değerlendirme yapılmamışsa da— en son 1960 sayımına göre, yurdumuzda toplam nüfusun yaklaşık % 9,30’u (27 755 000'de 2 582 000'i) Türkçe’yi yeterince bilmemektedir. Evde konuşulan yabancı dillerin başında, yaklaşık % 6,66 ile Kürtçe, %1,25 ile Arapça gelmektedir. Ayrıca Çerkezce, Rumca, Ermenice, Gürcüce, Yahudice (?), hatta Bulgarca, Abazaca da, kimi toplulukların anadili sayılmaktadır. O günden bugüne bu oranlarda Türkçeden yana bir gelişme olduğunu gösterir belirtilere rastlanmamaktadır.
Copyright and license
Copyright © 1981 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Erişen, S. (1981). Dil Bütünlüğü. Education and Science, 6(31). https://doi.org/10.15390/ES.1981.2268