Abstract
Toplumlarda ekonomik, kültürel ve sosyal kalkınmanın gerektirdiği yüksek düzeydeki insangücü geliştirme görevini üniversite ve yüksekokullar üstlenmişlerdir. Hemen hemen tüm ülkelerde (Bowles, 1963) ve Türkiye’de yükseköğretime geçişe tarihsel gelişim içinde bakıldığında, 1950'lere kadar çeşitli fakültelere girmek için yalnızca lise diplomasını göstermek, liseden iyi ya da pekiyi derece ile mezun olmak yeterli olmuştur. Ancak 1955'ten sonra, başvuran adayların sayısı yüksek öğretim programlarının kapasitesini aşınca başvuranlar içinden seçme işlemi gerekli olmuştur. Bu seçmenin daha iyi yapılabilmesi amacıyla yükseköğretime geçiş işlemi çeşitli aşamalardan geçmiştir (Mıhçıoğlu, 1969; 1974). Türkiye'de bu işlem şu anda,okul tür ve kol ayrımı yapılmaksızın Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen seçme ve yerleştirme sınavlarında öğrencilerin aldıkları puanlar, ortaöğretim başarı puanları, yükseköğretim programlarını tercih sıraları ve bu programların kontenjanlarına göre yapılmaktadır.
Copyright and license
Copyright © 1990 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.