Author Guidelines
Submit
Login
Home
About
About the Journal Author Guidelines Review Process Publication Ethics Submit Privacy Statement
Editorial Board Current Archives Early View Search
Language Options Turkish

ISSN: 1300-1337

Education and Science

Eğitim ve Bilim
Author guidelines
Author Guidelines
Submit
Submit
Account
Register
|
Login
+ Journal Menu
  • Home
  • About
    • About the Journal
    • Author Guidelines
    • Review Process
    • Publication Ethics
    • Submission
    • Privacy Statement
  • Editorial Board
  • Current
  • Archives
  • Early View
Search

Volume 14 Issue 78 (1990)

Published: October 5, 2015

Research Articles

Maslow Hiyerarşisine Göre İlkokul Öğretmenleri İle Rehber Öğretmenlerin Gereksinim Karşılanma Yetersizliği Dereceleri : Bir Karşılaştırma
Reşide Kabadayı
Abstract
PDF (Turkish)
Aile Sosyo Ekonomik Durumu, Lise Özellikleri ve Üniversite Sınavlarına Hazırlama Kurslarının Eğitimsel Başarı Üzerine Etkileri
M. Ruhi Köse
Abstract
PDF (Turkish)
Tercih Sırasına Göre Akademik Başarı - Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi -
Ezel Tavşancıl Tarkun
Abstract
PDF (Turkish)
Okula Uyumsuzluk ve Başarısızlıkta Ailenin Rolü
Savaş Büyükkaragöz
Abstract
PDF (Turkish)
Öğretmenlerin Okul Yönetiminde Karara Katılması
Cevat Celep
Abstract
PDF (Turkish)
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Beslenme Saati Uygulaması
Sıdıka Bulduk, Suna Baykan, Saime Küçükkömürler
Abstract
PDF (Turkish)
Eğitimde 1980'li Yıllar
Rıfat Okçabol
Abstract
PDF (Turkish)

Translated

Araştırıya Dayalı Sorun-Çözme Yöntemi
A. Ferhan Oğuzkan
Abstract
PDF (Turkish)
About the journal
Education and Science is a peer-reviewed, open access journal.
Overview
Editorial board
Contact
Browse journal
Browse the journal's current, past, and accepted articles.
Current issue
Archives
Early view
Abstracting and indexing
Education and Science is indexed in:
Web of Science Social Sciences Citation Index (SSCI)
Scopus
TR Index
Proquest
EBSCO Education Source Ultimate
Publisher
Turkish Education Association
Publisher link icon
Published by Turkish Education Association. Production and hosting by Akdema Informatics and Publishing.
ISSN: 1300-1337