Öz
Bu çalışmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin uzunluk, alan ve hacim ölçüleri konularındaki kavramsal ve işlemsel bilgilerini ve sözel problem çözme becerilerini araştırmaktır. Çalışmanın verileri, Ankara İli'ndeki devlet ilköğretim okullarında öğrenim gören 445 altıncı sınıf öğrencisinden Kavramsal Bilgi Testi, İşlemsel Bilgi Testi ve Sözel Problem Testi yoluyla toplanmıştır. Bulgular, ölçüler konusunun temelini oluşturan kavramların anlamlandırılması ve koordinasyonunu gerektiren sorulara göre, öğrencilerin işlemsel bilgiye dayalı sorularda daha başarılı olduğunu göstermiştir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin hem testlerdeki başarısı arasında hem de ölçüler konusunun alt boyutları (uzunluk, alan ve hacim) arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin testlerde gösterdikleri genel başarı, önceki döneme ait matematik dersi genel başarı notuna göre anlamlı olarak farklılaşırken, cinsiyet açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Anahtar Kelimeler: Kavramsal ve İşlemsel Bilgi, Sözel Problem Çözme, Uzunluk, Alan ve Hacim Ölçme.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2012 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.