Abstract
Bilindiği gibi, eğitim ile ekonomik sistem orasındaki ilişkinin çözümlenmesine yönelik pek çok araştırma yapılmış ve çeşitli görüşler ileri sürülmüştür. 1950'lerin başında ekonomik üründe gözlenen ve hiçbir üretim girdisindeki artışa bağlanamayan büyümeyi açıklamak üzere girişilen çalışmalar, «insan sermayesi» kavramı etrafında bütünleşen görüşlerin temelini oluşturmuştur. Schultz, bu büyümeyi işgücü kapasitesine yapılan yatırımın bir sonucu olarak yorumlamıştır. Böylece, o güne kadar «teknoloji değişkeni» olarak adlandırılan etken, «insana yapılan yatırım» olarak tanımlanmıştır (1). Bu düşüncenin temelinde gelişen «insan sermayesi kuramı», üretimde kullanılan insan girdisinin niteliğinde meydana gelen artışın üretimde de artış yarattığı ve bu nedenle de eğitim harcamalarındaki artışın GSMH’da artışa yolaçtığı yolundaki temel görüşü getirmiştir. İnsan sermayesi kuramı savunucuları, eğitimin ekonomik değerinin okuldaki bilişsel öğrenmenin etkisine dayandığını savunmuşlardır.
Copyright and license
Copyright © 1988 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Ünal, L. (1988). Eğitimsel Niteliklerin Piyasa Talebi İle İlgili Yeni Görüşler. Education and Science, 12(70). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/80