Öz
Bu çalışmada, lise öğrencileri ve biyoloji öğretmenlerinin, biyoloji biliminde son yıllarda gerçekleşen ve biyoloji öğretim programındaki “2000’li Yılların Bilimi Biyoloji” bölümünde yer alan gelişmeleri, basından takip etme alışkanlıkları ve bu haberlere ilgi seviyeleri araştırılmıştır. Bu amaçla lise öğrencileri ile biyoloji öğretmenlerine yönelik anket uygulanmıştır. Uygulanan anket üç bölümden oluşmaktadır. Anket toplam 314 lise öğrencisi ve 18 biyoloji öğretmenine uygulanmıştır. Öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevapların yüzde ve frekansları belirlenmiştir. Anketin ikinci bölümündeki sorularla ilgili faktör analizi yapılmıştır. Öğretmenlerin anket sorularına verdikleri cevapların yüzde ve frekansları belirlenmiş ve betimsel analiz yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Biyoloji bilimindeki gelişmeler, basın
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Dede, Ö., & Elçin, A. E. (2010). Lise Öğrencilerinin ve Biyoloji Öğretmenlerinin Biyoloji Alanındaki Yeni Gelişmelerden Haberdar Olmasında Basının Rolü. Eğitim Ve Bilim, 33(148). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/769