Öz
Son yıllarda ülkemizdeki mesleki ve teknik ortaöğretimde büyük bir çöküş yaşanmaktadır. Bu çöküş, nitelikli ara eleman yetiştirilmesini olanaksızlaştırmakta meslek yüksekokullarını ve mühendislik öğretimini de olumsuz etkilemektedir. Çöküşün nedenlerinin doğru bir şekilde tespit edilerek ortadan kaldırılmasıyla bir an önce mesleki-teknik öğretimin olması gereken seviyeye ulaştırılması, ülkemizin geleceği için hayati önem taşımaktadır. Bu yazıda buna yönelik olarak köklü çözüm önerileri verilmekte, ortaöğretimin ve meslek yüksekokullarının ne şekilde yapılandırılması gerektiği üzerinde durulmakta ve teknik ortaöğretim kurumlarının ve meslek yüksekokullarının mühendislik öğretimine olan etkileri tartışılmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Mesleki teknik öğretim, yeniden yapılandırma, mühendislik öğretimi, sınavsız geçiş.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2010 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Sönmez, M. (2010). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Örgün Öğretimin Sorunları ve Yeniden Yapılandırılma Zorunluluğu. Eğitim Ve Bilim, 33(147). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/757