Öz
Bu çalışmanın amacı, dil eğitimi bölümlerinde kısa hikâye öğretimi ve kısa hikâye öğretiminin dil eğitimine katkılarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada. D. H. Lawrence’ın “Odor of Chrysanthemums” adlı kısa hikâyesi, Robert Scholes ve H. L. B. Moody’nin teorileri doğrultusunda incelenmiş ve bu okuma stratejileri ile sadece kısa hikaye değil, aynı zamanda diğer edebi türlerin de incelenebileceği ve bu okumaların öğrencilerin dillerinin gelişimine katkıda bulunacağı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Metnin genel anlamı bazında okuma, metni mecazi anlam bazında okuma (yorumlama), yazarın hayatı ve edebi geçmişi, yaşadığı döneme ait özellikler, dilsel ve kültürel özellikler.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Saraçoğlu, S. (2006). Kısa Hikaye Öğretiminin Dil Öğretimine Katkılarının Bir Örnek Çalışma İle İncelenmesi. Eğitim Ve Bilim, 31(140). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/693