Öz
Bu çalışmada, Türkiye’de yabancı dil olarak İngilizceyi öğrenen 187 üniversite öğrencisinin kullandığı dil öğrenme stratejileri, Oxford’un (1990) Dil Öğrenme Strateji Envanteri (SILL) uygulanarak ölçülmüştür, ilkönce, kullanım sırasını bulmak için, farklı dil düzeyine sahip iki grup öğrencinin, dil öğrenme stratejilerinden altı kategorinin kullanım ortalamaları hesaplanmıştır. Dil düzeyi açısından anlamlı fark olup olmadığını tespit etmek için, karşılıklı iki grup arasındaki ortalamalar bağımsız t-test kullanarak karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, benzer çalışmaların aksine, daha düşük dil seviyesine sahip öğrencilerin, daha yüksek dil seviyesine sahip öğrencilerden daha sık bilişötesi stratejileri kullandıktan görülmüştür. Bilişötesi ve telafi stratejilerinin her iki grup tarafından en sık kullanıldığı görülürken, diğer çalışmaların sonuçlarının da gösterdiği gibi duyuşsal stratejilerin en az kullanıldığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: SILL, dil öğrenme stratejileri, dil düzeyi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2006 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Cephe, P., & Yeşilbursa, A. (2006). Türk Üniversite Öğrencilerinin Dil Öğrenme Stratejileri. Eğitim Ve Bilim, 31(139). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/690