Öz
Bu makale dil öğrenme stratejileri ve yabancı dil başarısı arasındaki ilişkiyi a raştırm ak tad ır. öğrenme stratejileri, Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri (SILL, 7.0 ESIVEFL versiyonu) kullanılarak tespit edilirken, yabancı dil başarısı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü hazırlık sınıfına devam eden 21 öğrencinin dönem arası sınavlarının ortalaması alınarak tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçlan: (1) Dil öğrenme stratejileri ile yabancı dil öğrenme başarısı arasındaki ilişki doğrusaldır, (2) envanterdeki kategoriler içinde, sadece “bulunmayan bilgiyi kompanse etme" ve dil öğrenme stratejileri toplamı belirgin olarak yabancı dil başarısı ile anlamlı bir ilişki içerisindedir, (3) kategoriler içinde, sadece “bulunmayan bilgiyi kompanse etme”, başarı notlarındaki toplam varyasyonun %21'ini oluşturarak yabancı dil başarısını tahmin etmektedir.
Anahtar Kelimeler: Dil öğrenme stratejileri, yabancı dil başansı
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Altan, M. (2003). Dil Öğrenme Stratejileri ve Yabancı Dil Başarısı. Eğitim Ve Bilim, 28(129). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/548