Öz
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının matematiğin öğretimi ile ilgili inançlarını araştırmaktır. Araştırma, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi dördüncü sınıfta okuyan 79 matematik eğitimi öğrencisiyle yürütülmüştür. Matematiğin Öğretimi İle İlgili İnançlar Ölçeği araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Bu çalışma, bir kesitlemesine izleme araştırmasıdır. Çalışmanın sonuçları şunları göstermektedir: 1.Matematiğin öğretimi ile ilgili inançlar açısından ODTÜ ve Gazi Üniversitesinde okuyan matematik öğretmen adaylarının ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaktadır; 2. Matematiğin öğretimi ile ilgili inançları açısından erkeklerle kızların ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur.
Anahtar Kelimeler: Matematik öğretmen adayı, inançlar, matematik öğretimi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2003 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Bulut, S., & Baydar, S. (2003). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğin Öğretimi ile İlgili İnançları. Eğitim Ve Bilim, 28(128). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/544