Öz
Bilgi İşlem alanında yapılan çeşitli çalışmalar, algı süzgecinden geçebilen uyanların Uzun Dönemli Hafızaya aktarılmadan önce Çalışma Hafızası alanında tutulduğunu, işlem yapıldığını ve organize edilip şekillendirildiğini ileri sürer. Bu alanın en önemli özelliklerinden birisi sınırlı bir kapasitesinin olmasıdır. Bu çalışmada, çalışma hafızası kapasitesinin genel biyoloji ders başarısına etkisi araştırılmıştır. Araştırma bu dersi alan 150 Sınıf öğretmeni adayı üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin çalışma hafızası kapasitelerini ölçmek için Sayı Zinciri Geri Bildirim Testi kullanılmıştır. Ders başarısını ölçmek amacı ile verilen cevabın mantıksal sebebinin de açıklanması gereken çoktan seçmeli bir bilgi testi uygulanmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin bilgi test puanları ve sayı zinciri geri bildirim test puanları arasında anlamlı bir ilişki (r=0.411) bulunmuştur. Ayrıca bilgi testindeki kolaylık değeri en düşük sorular ile hafıza kapasitesi arasındaki ilişkiye de bakılmış, sonuçların öğrenme ve öğretmeye etkisi tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Çalışma Hafızası Kapasitesi, Biyoloji
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2002 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Bahar, M. (2002). Biyolojide Öğrencilerin Başarısını Etkileyen Bir Faktör: Çalışma Hafızası Kapasitesi. Eğitim Ve Bilim, 27(125). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/513