Öz
Hızla gelişen ve değişen dünyamızda, örgütlerde bilgi niteliğini geliştirmek, bireysel ve örgütsel gelişimi sağlamak amacıyla yeni dönüt alma yolları araştırılmaktadır. Birden fazla kaynaktan gelen bilgi, tek kaynaktan gelen bilgiden daha güçlü olduğu düşüncesi ile bir çoklu değerlendirme modeli geliştirilmiştir. Bu model aynı zamanda "360 Derecelik Dönüt" olarak adlandırılmaktadır. Temelde çoklu değerlendirme modeli, işgörenlerin nesnel olarak diğer işgörenlerce ve etkileşimde bulunduğu bireylerce değerlendirilmesine yardımcı olacak bir uygulamadır. Bu çalışmada, modele ilişkin kuramsal açıklamadan sonra bu modelin eğitim denetimine yansıması tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Çoklu Değerlendirme, 360 Derecelik Dönüt, Performans Değerlendirme, İşgörenlerin Değerlendirilmesi
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2001 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Ağaoğlu, E., Şimşek, Y., & Ceylan, M. (2001). Çoklu Değerlendirme Modeli ve Eğitim Denetimine Uygulanabilirliği. Eğitim Ve Bilim, 26(122). https://doi.org/10.15390/ES.2001.479