Öz
Bu araştırmada fen bilgisi dersinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin etkili olup olmadığı sorusuna yanıt aranmaya çalışılmıştır. Bu nedenle ilkokul beşinci sınıf fen bilgisi dersinde "Vücudumuzu Tanıyalım" ünitesinin yaratıcı drama yöntemi ve geleneksel öğretim yöntemi ile öğretimi gerçekleştirilmiştir. Her iki yöntemle gerçekleştirilen öğretim sonuçları birbiri ile karşılaştırılmıştır.
Araştırmada deneme modellerinden "Öntest - Sontest Kontrol Gruplu Model" uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan öntest ve sontest sonuçlan arasında fark olup olmadığım saptamak için t testi uygulanmıştır Araştırma sonucunda deney grubunun başarı testi ve yaratıcı drama testi sonuçlan bakımından kontrol grubuna göre daha iyi olduğu saptanmıştır. Fen tutum ölçeği öntest ve sontest sonuçlarında her iki grup açısından bir fark gözlenmemiştir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2000 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.