Öz
Öğretmen merkezli eğitim sistemi, öğrencilerin temel bilgi ve becerileri kazanabilmelerini sağlayıcı sıkı bir kontrol mekanizmasına ve sınıf disiplinine dayanmaktadır. Öğrencinin öğrenme sürecine aktif katılımı, yaparak- yaşayarak öğrenmesi, kendi öğrenmesinin sorumluluğunu üstlenmesi üzerine temellenen öğrenci merkezli çağdaş eğitim sistemi ise geleneksel yaklaşımdan farklı bir sınıf yönetimi anlayışını gerekli kılmaktadır. Etkili iletişim becerileri, motivasyonu arttırma, özyeterlik ve içsel kontrolü geliştirme ve öğretimin verimliliğini yükseltme etkin sınıf yönetiminin temel bileşenlerini oluşturmaktadır. 21. yüzyılın insanını yetiştirecek öğretmenlerin, öğrencilerine çağın gereklerine uygun nitelikleri kazandırabilmeleri açısından ivedilikle sınıf yönetimi konusunda yeni bilgi ve becerilerle donatılması gerekmektedir. Bu yazıda, öğretim sürecinde verimliliği arttırmak açısından etkin sınıf yönetiminin önemi ve etkili iletişim becerileri ile ilişkisi tartışılacak, eğiticilere bazı öneriler sunulacaktır.
Anahtar Kelimeler: Sınıf yönetimi, iletişim becerileri, öz-yeterlik, öğretmen eğitimi, öğretim verimliliği
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1999 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Gürşimşek, I. (1999). Etkin Sınıf Yönetimi İçin Etkili İletişim Becerileri. Eğitim Ve Bilim, 23(112). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/389