Öz
Bu makalede, şûra kararlarının demokratiklik ve bilimsellik niteliklerinin tartışılması amaçlanmıştır. Milli Eğitim Şûraları eğitim politikalarının belirlenmesinde önemli bir kuruldur. Ancak sözkonusu şûra kararlarının belirlenmesinde, demokratik ve bilimsel süreç ve yaklaşımlara ne ölçüde özen gösterildiği tartışmaya açıktır. Bu nedenle şûranın örgütsel ve yönetsel yapısı ve karar sürecinin işleyişine ilişkin onbeşinci Milli Eğitim Şûrası’na katılan üyelerin görüşlerinin belirlenmesi, önemli ve güncel bir sorunun aydınlatılmasına katkı sağlayabilir. Araştırma sonuçlarına göre, şûra kararlarının bilimsellik ve demokratiklik nitelikleri üyelerce yetersiz olarak algılanmaktadır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1998 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Aydın, A. (1998). Şura Kararlarının Demokratiklik ve Bilimsellik Nitelikleri. Eğitim Ve Bilim, 22(107). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/335