Abstract
Günlük dilde, davranış denildiğinde bir söz, jest, mimik ya da devinim gibi gözlenebilen bir şey anlatılmaktadır. Gözlenebilenler; bilgi, beceri, tutum, inanç, alışkanlık gibi geçmiş öğrenmelerin; içinde davranılan fiziksel ve toplumsal ortamın; gereksinmelerin, ilgilerin ve davrananın fiziksel özelliklerinin ve tüm bunların işe karıştığı algının etkileşiminin bir ürünüdür. Gözlenebilen davranış tüm bu unsurların etkileşimi ile ortaya çıktığına göre; davranışı anlayabilmek, açıklayabilmek ve olanaklı olduğunca etkileyebilmek için tüm bu kurgulayıcı unsurların dikkate alınmasına gerek vardır.
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Miser, R. (1997). Halk Eğitiminde Değerin İşlevi. Education and Science, 21(106). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/333