Abstract
Mevcut potansiyelinin en üst düzeyine kadar gelişmek her çocuğun hakkıdır. Bu hakkın uluslararası boyutta kabul edilmesi erken çocukluk gelişimi ve eğitim programlarının mantığının oluşturulmasında önemli bir destekleyici unsur sağlamaktadır. Ancak, harekete geçirilecek bu hakkın gerekleri yerine getirilmelidir. Çocuklar, haklarının gerçekleştirilmesi için yetişkinlere muhtaçtır (Myers, 1996). Bu da çocukların gelişimini ve eğitimini amaçlayan programların yetişkinler tarafından planlanması ve uygulanmasını- gerektirmektedir. Son yıllarda yapılan araştırmalar, çocukların yaşamlarının çok erken dönemlerinde başlayan, ebeveynleri ile çevrelerini desteklemeye yönelik ve çocuğun tüm gelişimini amaçlayan programların geliştirilmesini önermektedir. Buradaki esas amaç çocuğa ve çevresine eşit şekilde önem verilmesidir. Erken gelişim programlarında ailenin önem kazanması kuşkusuz Sameroff (1975) ile Bronfenbrenner'in (1979) etkileşimsel modellerinden kaynaklanmaktadır. Bu modeller gelişimi büyüyen bir insanla bu insanın içinde yaşadığı en yakın çevrenin doğasındaki değişme arasında süregelen karşılıklı bir uzlaşma olarak tanımlarlar.
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Bekman, S. (1997). Evde Destek Programının Okul Öncesi Çocuklarda Uzun Dönemdeki Etkileri. Education and Science, 21(106). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/332