Abstract
Etkili bir öğretim için öncelikli hedef, öğrencileri öğrenme ortamına sokmaktır. Bu bağlamda, öğrencileri öğrenmeye yönlendirme, öğretmenler için sorun olmaktadır. Bu sorun, aday öğretmenler için daha da önemlilik göstermektedir. Aday öğretmenleri kaygılandıran şey, yalnızca sınıf düzenini oluşturma, öğrenciler arasında işbirliği sağlama değil, aynı zamanda bir öğretmen olarak sahip olduğu yeterliklerdir (Hoy, Woolfolk, 1990). Bu anlamda, aday öğretmenlerin mesleki toplumsallaşma sürecinde edindikleri norm ve değerler ile mesleki yeterlik duygusu, sınıf kontrolünde yönlendirici etkiye sahip olabilmektedir. Öğretmen yeterlik duygusu, öğrenci öğrenmesi konusunda öğretmenin sahip olduğu yeterliğine ilişkin inançlarıdır (Ashforth, 1985).
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Celep, C. (1997). Aday Öğretmenlerin Öğrenci Kontrol Yönelimleri. Education and Science, 21(106). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/330