Abstract
Stratejik yönetim, örgütlerin bakışlarını geleceğe çevirerek kendilerine bir yön verme anlayışı olarak tanımlanabilir (Dinçer, 1992, s. 27). Bir başka ifade ile stratejik yönetim, örgütün bir bütün olarak desen ya da toplam stratejisinin, onun bugünkü ve gelecekteki çevresel isteklerine göre geliştirilmesi ve uygulanmasından oluşan (Balcı, 1995, s. 171) rasyonel bir süreçtir. Bu süreçte öncelikle örgütü etkileyen çevresel etkenler anlaşılmaya çalışılarak örgütün durumu saptanır. Daha sonra örgütü geleceğe taşıyacak görüş ve bu görüşe göre hareket etmek için gerekli olan stratejiler geliştirilir. Geliştirilen stratejilerin nasıl uygulanacağı ortaya konur ve en son olarak da sağlanan ilerleme değerlendirilmeye tabi tutulur (McCune, 1986, s. 53). Stratejik yönetim anlayışında, örgütün karşı karşıya gelebileceği yeni olasılıklar belirlenir ve yeni sorular ortaya konur. Bu bağlamda stratejik yönetim; örgütü değiştirmek için başvurulan bir yöntem, bir yönetim felsefesi, problemleri çözme ve düşünme yolu ve bir örgütsel gelişme deneyimi olarak görülebilir. Stratejik yönetim, örgütün çevresini esas alan, onun yönetimini konu alan dışarıya doğru bir bakış aracı olarak geliştirilen bir örgüt geliştirme aracıdır (Balcı, 1995, s. 171).
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Erdoğan, İ. (1997). Eğitimde Stratejik Yöntem. Education and Science, 21(104). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/315