Abstract
Program geliştirme süreçlerinde amaçların belirtilmesinden sonra ikinci önemli aşama amaçlara uygun içeriğin seçimi ve düzenlenmesidir.
Varış'a göre "muhteva" program geliştirme sürecinin tümlecidir ve eğitim amaçlarının gerçekleşmesi için yararlanılan bir kaynaktır (Varış, 1988, s. 155). Ancak içeriğin seçilmesi belirli bir öğretim durumunda öğretimin etkili olarak yürütülmesi için yeterli değildir. Seçilmiş olan içeriğin sınıfta karışıklığa sebep olmadan işlenmesini sağlamak için düzenlenmesi gerekir (Doğan, 1982, s. 163).
İçerik öğrenilecek bilgi, beceri, tutum ve değerler olabilir (Nicholls ve Nic- holls, 1983, s. 48).
Copyright and license
Copyright © 1997 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.