Abstract
Bu kısa deneme, eğitimde gerçekçiliğin toplumsal bunalımları hafifletmede önemli bir rol oynadığını göstermeye çalışacaktır. Ruhbilimcilerin büyük bir kısmına göre insanın kişiliği süperego, benlik ve bilinçaltı olmak üzere üç kısımdan oluşur. Süperego, çevrenin yani aile, okul v.s. gibi faktörlerin aşıladıkları ideal değerleri içine alıp bunların etkisi ile oluşur, örneğin, daima doğru konuşmak ve davranmak, büyüklere saygılı olmak, filan ulusun veya dinin üstün nitelikleri haiz olduğu v.s., ana babaların çocuklarına telkin ettikleri ve süperegolarına kattıkları ideal değerlerdir. Bunların bir kısmı faydalı ve gerçekçi olduğu halde, diğerleri gerçekdışı ve zararlı da olabilir.
Copyright and license
Copyright © 1976 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Geyikdağı, Y. (1976). Eğitim ve Gerçekçilik. Education and Science, 1(2). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/270