Öz
Bu kısa deneme, eğitimde gerçekçiliğin toplumsal bunalımları hafifletmede önemli bir rol oynadığını göstermeye çalışacaktır. Ruhbilimcilerin büyük bir kısmına göre insanın kişiliği süperego, benlik ve bilinçaltı olmak üzere üç kısımdan oluşur. Süperego, çevrenin yani aile, okul v.s. gibi faktörlerin aşıladıkları ideal değerleri içine alıp bunların etkisi ile oluşur, örneğin, daima doğru konuşmak ve davranmak, büyüklere saygılı olmak, filan ulusun veya dinin üstün nitelikleri haiz olduğu v.s., ana babaların çocuklarına telkin ettikleri ve süperegolarına kattıkları ideal değerlerdir. Bunların bir kısmı faydalı ve gerçekçi olduğu halde, diğerleri gerçekdışı ve zararlı da olabilir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1976 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Geyikdağı, Y. (1976). Eğitim ve Gerçekçilik. Eğitim Ve Bilim, 1(2). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/270