Abstract
Davranış bilimlerinde, istatistiğe giriş dersini alan öğrenciler sık sık bu derse yönelik katı tutumlar göstermekte ve çoğu zaman olumsuz olan bu tutumlar öğrencinin öğrenmesine bir engel oluşturmaktadır. Dahası, istatistiğe giriş dersini veren birçok kişi, dersin açık bir amacının, öğrencilerin kendi çalışma alanlarında istatistiğin kullanımına yönelik daha olumlu tutumlar geliştirerek, onların istatistiğin değerini anlamalarını sağlamak olduğunu görmektedirler. Bu nedenle, öğrencilerin istatistiğe yönelik tutumlarını ölçebilmek istatistik dersini okutan kişiye çok faydalı olacaktır.
Copyright and license
Copyright © 1994 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.