Abstract
Öğrencilerin, okuldaki başarılarının velilere bildirildiği karne dönemleri, eğitimdeki aksaklıkların yanısıra, öğrencilerin ruh sağlığı sorunlarının da gündeme geldiği ve yoğun olarak tartışıldığı dönemlerdir. Karnelerindeki kırık notları ana babalarına göstermekten korkan bazı öğrencilerin, evden kaçmak ya da intihara kalkışmak gibi davranışları, birçok ailede dramatik sahnelere yol açmaktadır. Gazetelere yansıyan bu acıklı olaylar, eğitimcileri ve ruh sağlığı uzmanlarını konu üzerinde düşünmeye sevketmektedir. Bu arada bazı öğrencilerin sınav yapılmayan ve not olmayan bir okul istediklerine ve bazı velilerin, okullarda değerlendirme sisteminin değiştirilmesini öne sürdüklerine tanık olmaktayız.
Copyright and license
Copyright © 2025 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Kuzgun, Y. (2025). Okullarda Başarının Değerlendirilmesi Üzerine. Education and Science, 9(54). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2435