Öz
Öğrencilerin, okuldaki başarılarının velilere bildirildiği karne dönemleri, eğitimdeki aksaklıkların yanısıra, öğrencilerin ruh sağlığı sorunlarının da gündeme geldiği ve yoğun olarak tartışıldığı dönemlerdir. Karnelerindeki kırık notları ana babalarına göstermekten korkan bazı öğrencilerin, evden kaçmak ya da intihara kalkışmak gibi davranışları, birçok ailede dramatik sahnelere yol açmaktadır. Gazetelere yansıyan bu acıklı olaylar, eğitimcileri ve ruh sağlığı uzmanlarını konu üzerinde düşünmeye sevketmektedir. Bu arada bazı öğrencilerin sınav yapılmayan ve not olmayan bir okul istediklerine ve bazı velilerin, okullarda değerlendirme sisteminin değiştirilmesini öne sürdüklerine tanık olmaktayız.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2025 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Kuzgun, Y. (2025). Okullarda Başarının Değerlendirilmesi Üzerine. Eğitim Ve Bilim, 9(54). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2435