Abstract
Bugüne değin eğitimin pek çok tanımı yapılmıştır. En geniş anlamda eğitim; bireye kazandırılacak zihinsel ve bedensel yeteneklerin tümünü kapsayan hertür yetiştirmedir. Ancak eğitimin bu genel anlamdaki tanımı, eğitimin ekonomik analizi için yeterli görülmemektedir. Eğitimin ekonomik açıdan incelenmesi, temelde girdi (input) ve çıktı (dutput) kavramlarına dayandırılmaktadır. Konuya bu açıdan yaklaşıldığı zaman, yalnızca örgütlenmiş eğitim (formel) ele alınmakta, örgütlenmemiş eğitim (informel) dışlanmaktadır.
Copyright and license
Copyright © 2025 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Adem, M. (1984). Türk Eğitim Sisteminde Niteliğin Ekonomik Yönleri. Education and Science, 9(50). https://doi.org/10.15390/ES.1984.2404