Öz
Bugüne değin eğitimin pek çok tanımı yapılmıştır. En geniş anlamda eğitim; bireye kazandırılacak zihinsel ve bedensel yeteneklerin tümünü kapsayan hertür yetiştirmedir. Ancak eğitimin bu genel anlamdaki tanımı, eğitimin ekonomik analizi için yeterli görülmemektedir. Eğitimin ekonomik açıdan incelenmesi, temelde girdi (input) ve çıktı (dutput) kavramlarına dayandırılmaktadır. Konuya bu açıdan yaklaşıldığı zaman, yalnızca örgütlenmiş eğitim (formel) ele alınmakta, örgütlenmemiş eğitim (informel) dışlanmaktadır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2025 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Adem, M. (1984). Türk Eğitim Sisteminde Niteliğin Ekonomik Yönleri. Eğitim Ve Bilim, 9(50). https://doi.org/10.15390/ES.1984.2404