Abstract
Türkiye'de «Uzaktan Öğretim» çalışmalarının içinde bulunduğu durumu daha iyi anlayıp değerlendirebilmek için, konuya tarihsel bir perspektiften bakmakta ve sorunu bu açıdan sunup değerlendirmekte yarar vardır. Son ikiyüz yıllık Türk Tarihi bir yapısal/toplumsal dönüşüm ve çağdaşlaşma tarihidir. Osmanlı İmparatorluğu tarafından modernleşme yolunda orduda girişilen ilk sınırlı değişiklikleri tanımlayan «ıslahat» hareketi, daha sonra Cumhuriyet döneminde «inkılap» reform, devrim hareketine dönüştü. «İnkılâp» terimi toplumun geleneksel yaşam biçimlerini kavramlarını ve kurumlarını çağdaş Batı akılcılığının fikirlerine göre toptan değiştirmeyi amaçlayan bir Devlet Kuramını ifade ediyordu.
Copyright and license
Copyright © 1982 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Özdil, İ. (1982). Uzaktan Öğretim Uygulamasının Türkiye’deki Durumu. Education and Science, 6(36). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2303