Öz
Türkiye'de «Uzaktan Öğretim» çalışmalarının içinde bulunduğu durumu daha iyi anlayıp değerlendirebilmek için, konuya tarihsel bir perspektiften bakmakta ve sorunu bu açıdan sunup değerlendirmekte yarar vardır. Son ikiyüz yıllık Türk Tarihi bir yapısal/toplumsal dönüşüm ve çağdaşlaşma tarihidir. Osmanlı İmparatorluğu tarafından modernleşme yolunda orduda girişilen ilk sınırlı değişiklikleri tanımlayan «ıslahat» hareketi, daha sonra Cumhuriyet döneminde «inkılap» reform, devrim hareketine dönüştü. «İnkılâp» terimi toplumun geleneksel yaşam biçimlerini kavramlarını ve kurumlarını çağdaş Batı akılcılığının fikirlerine göre toptan değiştirmeyi amaçlayan bir Devlet Kuramını ifade ediyordu.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1982 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Özdil, İ. (1982). Uzaktan Öğretim Uygulamasının Türkiye’deki Durumu. Eğitim Ve Bilim, 6(36). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2303