Abstract
Köy Enstitüleri hareketi, yalnızca bir ilköğretim seferberliği ve ilkokul öğretmeni yetiştirme girişimi olmaktan öte, kırsal yaşamda istenen kalkınmanın dizgeli bir halk eğitimi ve toplum eğitimi yaklaşımı olarak toplum kalkınmasının eğitsel boyutunu oluşturmuştur. Yerel girişkenliğin ve önderliğin halkın çabalarını örgütlemede, özellikle kooperatifçilik yoluyla ekonomik sorunlara çözüm getirmede Köy Enstitüleri girişiminden alınacak dersler vardır.
Copyright and license
Copyright © 1980 The Author(s). This is an open access article distributed under the Creative Commons Attribution License (CC BY), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium or format, provided the original work is properly cited.
How to cite
Geray, C. (1980). Halk Eğitimi ve Toplum Kalkınması Açısından Köy Enstitüleri. Education and Science, 5(25). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2221