Öz
Köy Enstitüleri hareketi, yalnızca bir ilköğretim seferberliği ve ilkokul öğretmeni yetiştirme girişimi olmaktan öte, kırsal yaşamda istenen kalkınmanın dizgeli bir halk eğitimi ve toplum eğitimi yaklaşımı olarak toplum kalkınmasının eğitsel boyutunu oluşturmuştur. Yerel girişkenliğin ve önderliğin halkın çabalarını örgütlemede, özellikle kooperatifçilik yoluyla ekonomik sorunlara çözüm getirmede Köy Enstitüleri girişiminden alınacak dersler vardır.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1980 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Geray, C. (1980). Halk Eğitimi ve Toplum Kalkınması Açısından Köy Enstitüleri. Eğitim Ve Bilim, 5(25). https://educationandscience.ted.org.tr/article/view/2221