Öz
Bu çalışma, görme yetersizliği olan öğrencilerin bağımsız hareket becerilerini gerçekleştirme düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deneklerini Ankara ilindeki iki görme engelliler ilköğretim okulunda öğrenim gören dokunsal 53, az gören 34 görme yetersizliği olan öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için Bağımsız Hareket Becerileri Ölçüt Bağımlı Ölçü Araçları hazırlanmıştır. Ölçü araçlarından ve kamera çekimlerinden elde edilen veriler incelenerek, öğrencilerin bağımsız hareket becerilerini doğru gerçekleştirme yüzdeleri belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda, görme engelliler okullarında öğrencilerin bağımsız hareket becerilerini doğru gerçekleştirme yüzdelerinin çok düşük olduğu ve güvenlik, etkililik, görünüş ilkelerine aykırı hareket ettikleri sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler, Bağımsız Hareket Becerileri, Bağımsız Hareket Becerilerinde Değerlendirme
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Altunay Arslantekin, B. (2015). Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Bağımsız Hareket Becerilerinin Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Bilim, 40(180). https://doi.org/10.15390/EB.2015.4184