Öz
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin kendi algılarına göre belirlenmesini sağlayacak bir ölçme aracının geliştirilmesi ve çeşitli değişkenler açısından öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesidir. Araştırma grubunda ölçek geliştirme çalışmasında 520 ve karşılaştırmalı analizlerde 413 okul öncesi öğretmeni yer almıştır. Araştırma, öğretmenlerin sınıf yönetimi puanlarının çeşitli değişkenlerle karşılaştırılması açısından betimsel araştırma modelindedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği”nin geçerli ve güvenilir bir ölçme yaptığı saptanmıştır. Ayrıca, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri öğretmenlerin öğrenim düzeyine, sınıfta yardımcı personel bulunma durumuna ve öğretmenlerin çalışma sürelerine göre anlamlı farklılık göstermezken; öğretmenin yaşına, mezun olunan okul türüne, öğretmenlik deneyimlerine ve statüsüne, sınıftaki çocuk sayısına ve çocukların yaşına göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Öğretmen, Sınıf Yönetimi, Ölçek
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 2015 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Dinçer, Ç., & Akgün, E. (2015). Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi. Eğitim Ve Bilim, 40(177). https://doi.org/10.15390/EB.2015.2346