Öz
İnsanlık sadece kendi varlığını anlamaya çalışmamış, nasıl bilgi elde edileceğinin sırlarını da anlamaya çalışmıştır. Önceleri felsefenin konusuna giren bu alan, daha sonra psikolojinin yüzyüze kaldığı önemli bir sorun haline gelmiştir. Bireyin nasıl öğrendiği, bilginin nasıl oluştuğu gibi sorular felsefe, tarih, biyoloji, sosyoloji, politik bilimler, ekonomi, antropoloji ve psikolojinin de konusuna giren ve bu bilimlerin değişik açılardan, farklı soruları yanıtlamaya çalıştıkları sorulardır. Her bilimin konuya ilişkin açıklamalarının eğitim açısından önemli sonuçlar oluşturduğu bir gerçektir.
Telif hakkı ve lisans
Telif Hakkı © 1989 Yazar(lar). Açık erişimli bu makale, orijinal çalışmaya uygun şekilde atıfta bulunulması koşuluyla, herhangi bir ortamda veya formatta sınırsız kullanım, dağıtım ve çoğaltmaya izin veren Creative Commons Atıf Lisansı (CC BY) altında dağıtılmıştır.
Nasıl atıf yapılır
Akyıldız, H. (1989). Öğretme Sürecinin Etkinliliği İçin Bazı Öneriler. Eğitim Ve Bilim, 13(73). https://doi.org/10.15390/ES.1989.109