Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 47 Sayı 209 (2022)
Yayımlandı: 11 Şubat 2022
Araştırma Makaleleri
Okul Öncesi Dönemde Sosyo-Duygusal Gelişim: Mizaç, Dil Gelişimi ve Duyguları Anlama Becerisinin Yordayıcı Rolünün İncelenmesi
Burcu Buğan, Feyza Çorapçı, Figen Eroğlu Ada
DOI: 10.15390//EB.2022.9751
Sayfa: 1-23
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okuma, Yazma ve Konuşmada Akıcılık ile Okuduğunu Anlama ve Kelime Hazinesi İlişkisi
Huzeyfe Bilge, İhsan Kalenderoğlu
DOI: 10.15390/EB.2022.9609
Sayfa: 25-53
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Görme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Okuma Etkililiğinin Belirleyicileri
Aleksandra Grbovic, Ksenija Stanimirov, Emine Ayyıldız, Slobodan Bankovic, Branka Jablan
DOI: 10.15390/EB.2022.10271
Sayfa: 55-67
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersinde Dijital Öyküleme Uygulamaları
Kader Mangal, Nuray Kurtdede Fidan
DOI: 10.15390/EB.2022.10540
Sayfa: 69-94
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınıf Öğretmenlerinin Müzik Öğretimine Yönelik Öz-yeterlikleri ile Müzik Öğretim Becerileri ve Müziksel Gelişimleri Arasındaki İlişki
Sevgi Taş, Duygu Atılgan
DOI: 10.15390/EB.2022.10944
Sayfa: 95-110
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Viyolonsel Eğitiminde Hicaz Saz Semâilerinin Kullanımına Yönelik Bir Model Önerisi
Osman Önder, Gökay Yıldız, Rasim Demirbatır
DOI: 10.15390/EB.2022.10805
Sayfa: 111-131
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Düşük Erken Matematik Başarısı Gösteren Çocukların Çalışma Belleği Performanslarının İncelenmesi
Rumeysa Çakır, Cevriye Ergül
DOI: 10.15390/EB.2022.10389
Sayfa: 133-153
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğrencilerinin Matematiksel Yılmazlıkları ve Matematiğe Yönelik Algıları: Bir Kümeleme Analizi Yaklaşımı
Çağla Öztürk, Sevilay Kilmen
DOI: 10.15390/EB.2022.10258
Sayfa: 155-170
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin İstatistik Okuryazarlık Düzeyleri ile İstatistik Okuryazarlık Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Aslıhan Batur, Adnan Baki
DOI: 10.15390/EB.2022.9970
Sayfa: 171-205
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Siber Zorbalıkla Baş Etme Stratejilerini Yaratıcı Drama ile Anlamak
Gökhan Karaosmanoğlu, Ömer Adıgüzel, Pınar Özdemir Şimşek
DOI: 10.15390/EB.2022.10368
Sayfa: 207-237
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fen Başarısını Yordayan Özelliklerin Sınıflandırma ve Regresyon Ağacı (SRA) Yöntemiyle Belirlenmesi: TIMSS 2015 Türkiye Örneği
İzzettin Aydoğan, Selahattin Gelbal
DOI: 10.15390/EB.2022.9368
Sayfa: 239-259
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Meslek Liselerinin 21. yy. Öğrenen ve Öğreten Becerileri Kapsamında Değerlendirilmesi
Pınar Erten
DOI: 10.15390/EB.2022.10702
Sayfa: 261-291
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinde Ebeveyn Tutumu ve Temel Psikolojik İhtiyaçlar ile Zorbalık Statüleri Arasındaki İlişkiler
Ayşe Zeliha Tuğran, Meliha Tuzgöl Dost
DOI: 10.15390/EB.2022.11034
Sayfa: 293-309
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Duygu Düzenleme Becerileri Psikoeğitim Programının Ergenlerin Duygu Düzenleme Güçlüğü ve Reaktif-Proaktif Saldırganlıklarına Etkisi
Asya Akdemir, Bülent Gündüz
DOI: 10.15390/EB.2022.9048
Sayfa: 311-334
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Kamu Hizmet Motivasyonları ve Çalışma Etiği Tutumları Arasındaki İlişki
İnayet Aydın, Nihan Demirkasımoğlu, Tuğba Güner Demir, Özge Erdemli
DOI: 10.15390/EB.2022.10838
Sayfa: 335-356
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Mülteci Eğitiminin Bir Temeli Olarak Kapsayıcı Öğretmen Nitelikleri: Türk Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Bir Çerçeve İncelemesi
Dilara Saka, Serkan Çelik
DOI: 10.15390/EB.2022.10506
Sayfa: 357-380
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İngilizce Dersi Öğretim Programlarında Kaynaşıklık: Temel Eğitimden Ortaöğretime Sistematik Bir Analiz
Hülya Baysal, Zehra Yedigöz Kara, Nilay T. Bümen
DOI: 10.15390/EB.2022.10735
Sayfa: 381-412
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Matematik Öğretmenlerinin Kümeler Konusunda Temel Kavramlara İlişkin Uzmanlık Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Nurullah Yazıcı, Mustafa Albayrak
DOI: 10.15390/EB.2022.9256
Sayfa: 413-441
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Düşük ve Yüksek Gelirli Ailelerin Okul Tercihi ve Memnuniyeti: Nested Logit Model Uygulaması
Emine Önder, Kübra Önder
DOI: 10.15390/EB.2022.10560
Sayfa: 443-466
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Uzaktan Eğitim Sürecinde Ailelerin Öğretici Ebeveynlik Becerilerinin İncelenmesi
Canan Albez, Durdağı Akan
DOI: 10.15390/EB.2022.10810
Sayfa: 467-496
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği