Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 46 Sayı 208 (2021)
Yayımlandı: 27 Ekim 2021
Araştırma Makaleleri
Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Dışı Eğitim Etkinlikleri Projesine Yönelik Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma
Sıddıka Demirtaş, Nihan Akkocaoğlu Çayır
DOI: 10.15390/EB.2021.9565
Sayfa: 1-30
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul Öğretmenlerinin Öğrenme Öğretme Anlayışlarını Etkileyen Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
Şerife Ardıç, Öner Uslu
DOI: 10.15390/EB.2021.10143
Sayfa: 31-54
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Öğretmenlerin Değerlendirme Uygulamalarındaki Değişimler: Pedagojik Dokümantasyonu Konumlandırma
Elif Buldu, Refika Olgan
DOI: 10.15390/EB.2021.10133
Sayfa: 55-77
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokul ve Ortaokulda Farklı Branşlarda Çalışan Öğretmenlerin “Beden Eğitimi” ve “Spor” Kavramlarına İlişkin Metaforları
Elif Karagün
DOI: 10.15390/EB.2021.9230
Sayfa: 79-104
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Müdürlerinin Güçlendirici Liderlik Davranışları ile Öğretmenlerin Öz Yeterlik Algıları ve İş Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişki
Emine Dağlı, Fatma Kalkan
DOI: 10.15390/EB.2021.10083
Sayfa: 105-123
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ekoloji Temelli Bir Doğa Eğitimi Programının Yararları: Katılımcıların Deneyimleri Üzerinden Bir Değerlendirme
Hakkı Yazıcı, Ersin Kıvrak, Nusret Koca, Mehmet Koca, Abdullah Gökdemir, Evren Ekiz
DOI: 10.15390/EB.2021.9776
Sayfa: 125-155
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İngilizce Öğretmenliği Programında Verilen Ölçme Değerlendirme Eğitiminin Hedeflenen, Uygulanan, Öğrenilen ve Değerlendirilen Programları Arasındaki Uyum
Serpil Tekir
DOI: 10.15390/EB.2021.9750
Sayfa: 157-188
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Kaynaştırma Uygulaması Yapılan Okul Öncesi Sınıflarında Drama Eğitim Programının Çocukların Etkileşimleri ve Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi
Fatma Şenol, Emine Metin
DOI: 10.15390/EB.2021.9033
Sayfa: 189-212
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yazma Öz Yeterliği ile Yazma Becerisi Arasındaki İlişki: Bir Meta Analiz Çalışması
Arzu Atasoy
DOI: 10.15390/EB.2021.10024
Sayfa: 213-236
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Güven ile Örgütsel Adalet, Örgütsel Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışları Arasındaki İlişkiler: Bir Meta-Analiz Çalışması
Yılmaz Yorulmaz, Elif Iliman Püsküllüoğlu, İbrahim Çolak, Yahya Altınkurt
DOI: 10.15390/EB.2021.9806
Sayfa: 237-277
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Algılanan Sınıf Ortamı, Temel Psikolojik İhtiyaçların Doyumu ve Öğrencilerin Akademik Duyguları: Temel Psikolojik İhtiyaçların Aracı Rolü
Fariborz Nikdel, Ahmad Jokar, Nasser Noshadi
DOI: 10.15390/EB.2021.9812
Sayfa: 279-291
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Süpervizyonunun Yapılandırılması: Bir Eylem Araştırması
Gamze Ülker Tümlü, Esra Ceyhan
DOI: 10.15390/EB.2021.9364
Sayfa: 293-319
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eğitim Sisteminde Mülteciler: Türk ve Mülteci Öğrenci Görüşleri
Filiz Zayimoğlu Öztürk
DOI: 10.15390/EB.2021.10439
Sayfa: 321-348
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Etkileşimli ve Geleneksel Kitap Okuma Yöntemlerinin 6 Yaş Grubu Çocukların Öyküleme ve Resimleme Becerilerine Etkisi
Emine Kılınçcı, Dilek Acer, Ayşegül Bayraktar
DOI: 10.15390/EB.2021.10217
Sayfa: 349-371
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Algılanan Evlilik Çatışması, Ebeveynin Akılcı Olmayan İnançları, Kaygıları ve Çocukların Otomatik Düşünceleri, Problem Çözme Becerileri ile Çocukların Kaygı ve Saldırganlıkları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Mehmet Uzun, Raşit Avcı
DOI: 10.15390/EB.2021.9091
Sayfa: 373-394
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yetkin ve Zayıf Okurların Okuma Performansları ile Göz Hareket Parametrelerinin İlişkisi
Esmehan Özer, Selda Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2021.9777
Sayfa: 395-412
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Gerçekçi, Aritmetik/Cebirsel ve Geometrik Bağlamda Problem Çözme
Marijana Zeljić, Milana Dabić Boričić, Sanja Maričić
DOI: 10.15390/EB.2021.8887
Sayfa: 413-430
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Mesleki Profesyonelliği ile Özerkliği Arasındaki İlişkiye Dair Bir Çözümleme
Halil Buyruk, Ali Akbaş
DOI: 10.15390/EB.2021.9996
Sayfa: 431-451
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yıkıcı Liderliğin Örgütsel Vatandaşlık Davranışına Etkisi: Psikolojik Sermayenin Aracılık Rolü
Engin Karadağ, Sabiha Dulay
DOI: 10.15390/EB.2021.9754
Sayfa: 453-474
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğrencilerinin Bedensel Okuryazarlığını Değerlendirme
Hakan Taş, Irmak Hürmeriç Altunsöz
DOI: 10.15390/EB.2021.9907
Sayfa: 475-491
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği