Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 45 Sayı 203 (2020)
Yayımlandı: 17 Ağustos 2020
Araştırma Makaleleri
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Görevlerini Uygulama Kalitelerindeki Gelişimin İncelenmesi
Engin Ader
DOI: 10.15390/EB.2020.8544
Sayfa: 1-25
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yakın Çevre Eğitiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı ve Çevreye Yönelik Tutumuna Etkisi
Taha Bacakoğlu, İlkay Taş
DOI: 10.15390/EB.2020.8521
Sayfa: 27-44
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İklim Okuryazarlığı Yeterliklerinin Belirlenmesi: Ortaokul Düzeyine Yönelik Bir Delphi Çalışması
Hamza Yakar, Ufuk Karakuş
DOI: 10.15390/EB.2020.8647
Sayfa: 45-62
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Düzeyi ile Bazı Bilişsel Değişkenler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Feride Şahin, Salih Ateş
DOI: 10.15390/EB.2020.8552
Sayfa: 63-89
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Vatandaş Kavramına İlişkin Örtük ve Açık Bilgilerinin İncelenmesi
Sultan Kesik, Mükerrem Akbulut Taş
DOI: 10.15390/EB.2020.8559
Sayfa: 91-121
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlkokulda Sosyal Bilgiler Eğitimi Konulu Çalışmalara Genel Bakış: Bir Meta Sentez Çalışması
Ayça Kartal
DOI: 10.15390/EB.2020.8678
Sayfa: 123-151
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okuma Çemberlerinin Okuduğunu Anlama ile Akıcı Okuma Üzerindeki Etkileri ve Okur Tepkileri: Bir Karma Yöntem Araştırması
Dudu Kaya Tosun, Birsen Doğan
DOI: 10.15390/EB.2020.8716
Sayfa: 153-176
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Çıkarım Becerisi ile Okuduğunu Anlama Arasındaki İlişki
Nihat Bayat, Gökhan Çetinkaya
DOI: 10.15390/EB.2020.8782
Sayfa: 177-190
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Bilim Merkezlerinde Öğrenmeye Yönelik Mesleki Gelişim İhtiyaçlarının Araştırılması
Fitnat Köseoğlu, Semra Tahancalıo, Uygar Kanlı, Yasemin Özdem Yılmaz
DOI: 10.15390/EB.2020.8725
Sayfa: 191-213
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaöğretim Öğrencilerinin Kronolojik Düşünme Becerileri ve Bu Becerilerin Sınıf Düzeyine Göre Gelişiminin İncelenmesi
Bülent Akbaba
DOI: 10.15390/EB.2020.8631
Sayfa: 215-229
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Psikodrama Yaklaşımına Dayalı Grupla Psikolojik Danışmanın Kız Ergenlerde Akran İlişkilerine Etkisi
Fatma Öz Soysal
DOI: 10.15390/EB.2020.8686
Sayfa: 231-251
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Anneye ve Babaya Bağlanma ile Başarı Yönelimleri ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Sevgi Özgüngör
DOI: 10.15390/EB.2020.8697
Sayfa: 253-273
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sınav Kaygısı Psikoeğitim Programının Sınav Kaygısı ve Akılcı Olmayan İnançlara Etkisi
Ahmet Bedel, Ahmet Burak Ercan, Bahar Şahan
DOI: 10.15390/EB.2020.8570
Sayfa: 275-286
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ankara Üniversitesi Yabancı Uyruklu Öğrenci Seçme Testinin Ölçme Değişmezliğinin Örtük Sınıf ve Rasch Modeline Göre İncelenmesi
Özge Altıntaş, Ömer Kutlu
DOI: 10.15390/EB.2020.8685
Sayfa: 287-308
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dijital Öykülemenin Kültürel Farkındalık ve Yaratıcı Düşünme Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Memet Karakuş, Buket Turhan Türkkan, Nihan Arslan Namlı
DOI: 10.15390/EB.2020.8576
Sayfa: 309-326
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Eko ve Eko Olmayan Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sürdürülebilir Gelişim için Eğitim Uygulamalarını Yordayan Değişkenlerin Karşılaştırılması
Deniz Kahriman Pamuk, Refika Olgan
DOI: 10.15390/EB.2019.8774
Sayfa: 327-345
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Kolektif Öğretmen Yeterliğinin Dört Çerçeve Liderlik Modeli Perspektifinden Değerlendirilmesi
Seval Koçak, Murat Özdemir
DOI: 10.15390/EB.2019.8325
Sayfa: 347-365
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Yenilik- Karar Sürecinde Öğretmenlerin Kullandıkları İletişim Kanalları
Gökhan Çalışkan, Özden Şahin İzmirli
DOI: 10.15390/EB.2020.8611
Sayfa: 367-394
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere İngilizce Yer İsimlerinin Öğretilmesinde Davranış Öncesi İpucu ve Sınamayla Öğretimin Etkililiği
Özge Ünlü, Nevin Güner Yıldız
DOI: 10.15390/EB.2020.8530
Sayfa: 395-409
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okulun Hazır Olması Bağlamında Sınıf Öğretmenlerinin İlkokullara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Fatih Güner, Hülya Kartal
DOI: 10.15390/EB.2020.8681
Sayfa: 411-437
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği