Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 45 Sayı 202 (2020)
Yayımlandı: 29 Nisan 2020
Araştırma Makaleleri
2011 ile 2017 Arasında ESERA Bildirilerinde Yayınlanan Fen Eğitimi Araştırma Makalelerinin Sistematik Bir Değerlendirmesi
Saeed Alshamrani, Abdulwali Aldahmash
DOI: 10.15390/EB.2020.8441
Sayfa: 1-16
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrencilerin Fen Okuryazarlığı Performanslarının Aşamalı Doğrusal Modelleme ile İncelenmesi: PISA 2015 Türkiye ve Singapur Karşılaştırması
Betül Karakoç Alatlı
DOI: 10.15390/EB.2020.8188
Sayfa: 17-49
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sosyal Bilgiler Dersinde Estetik Yaratıcılık Öğretim Etkinlikleriyle Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
Burcu Gürkan, Sevda Dolapçıoğlu
DOI: 10.15390/EB.2020.8474
Sayfa: 51-77
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Etkililiğini Belirlemede Kullanılan Katma-Değerli Değerlendirme Yaklaşımının Uygulanması
Sedat Şen, İbrahim Yıldırım, Mehmet Fatih Karacabey
DOI: 10.15390/EB.2020.8023
Sayfa: 79-91
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Matematiksel Problem Çözme Yeterliliğinin Bileşenleri ve Matematiksel Modellemeye İlişkin Öğretim Stratejilerinin Aracılık Etkileri
Sunyoung Han, Hye Mi Kim
DOI: 10.15390/EB.2020.7386
Sayfa: 93-111
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bireye Uyarlanmış Testlerde Madde Kullanım Sıklığı Kontrol Yöntemlerinin Farklı Koşullarda Ölçme Duyarlılığına ve Test Güvenliğine Etkisi
Recep Gür, Hamide Gülleroğlu
DOI: 10.15390/EB.2020.8256
Sayfa: 113-139
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Türkiye'de Ortaöğretim Öğretmenlerinin Mesleki Özerkliği: Var Olan ve Olası Politikaların Bir Analizi
Yusuf Canbolat
DOI: 10.15390/EB.2020.7833
Sayfa: 141-171
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Bilişsel Farkındalık Okuma Stratejilerinin Eleştirel Düşünmeye Etkisi: Karma Araştırma Yöntemi
Funda Amanvermez İncirkuş, Latif Beyreli
DOI: 10.15390/EB.2020.7857
Sayfa: 173-190
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Terk Riskini Etkileyen Öğrenci Özellikleri, Bir Okuldan Diğerine Farklı Mıdır?
Osman Zorbaz, Arif Özer
DOI: 10.15390/EB.2020.8266
Sayfa: 191-210
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları ve Öğrenen Özerkliğini Destekleme Davranışları Arasındaki İlişkiler: Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının Aracı Değişken Rolü
Servet Üztemur, Erkan Dinç, Yusuf İnel
DOI: 10.15390/EB.2020.8272
Sayfa: 211-239
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ruh Sağlığı Çalışanlarının Terapötik Sürece İlişkin Deneyimlerinin Nitel Analiz Yoluyla İncelenmesi
Nilüfer Özabacı, Ahmet Kara, Serdar Körük, Kadir Salimoğlu, Safiya Yılmaz Dinç
DOI: 10.15390/EB.2020.8299
Sayfa: 241-262
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ergenlerde Sosyal Medya Bağımlılığı ve Anne-Baba Ergen İlişkisi
Mehmet Bilgin, İrem Şahin, Ahmet Togay
DOI: 10.15390/EB.2020.8202
Sayfa: 263-281
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lider Öğretmen Olmak: Malezya'daki Öğretmen Adaylarının Algı, Hazırlık Düzeyi ve Zorlukları Üzerine Bir Araştırma
Lokman Tahir, Mohammed Musah, Shafeeq Al-Hudawi, Khadijah Daud
DOI: 10.15390/EB.2020.7362
Sayfa: 283-310
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Fiziksel Aktivite Düzeyi, Fiziksel Uygunluk, Akademik Başarı ve Akademik Benlik Kavramı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Emre Bilgin, Yeşim Bulca, Gıyasettin Demirhan
DOI: 10.15390/EB.2020.8343
Sayfa: 311-325
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ders Dışı Sporla İlgili Oyunların Lise Öğrencilerinin Davranış Örüntülerine Etkisi
Mümine Soytürk, Özden Tepeköylü Öztürk
DOI: 10.15390/EB.2020.8328
Sayfa: 327-343
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Grafik, Sembol ve Resimlerden Yararlanılarak Oluşturulan Şarkı Haritalarının Okul Şarkılarının Öğretimindeki Başarıya Etkisi
Çiğdem Yiğit, Sezen Özeke
DOI: 10.15390/EB.2020.8387
Sayfa: 345-362
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İngilizce Öğretmenlerinin Kalitesini Artırmaya Yönelik Öğretmen Ölçme ve Değerlendirme Model Önerisi
Sabahattin Yeşilçınar, Abdulvahit Çakır
DOI: 10.15390/EB.2020.8463
Sayfa: 363-392
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
PISA 2015 Matematik Okuryazarlığını Etkileyen Faktörlerin Eğitsel Veri Madenciliği ile Çözümlenmesi
Özlem Bezek Güre, Murat Kayri, Fevzi Erdoğan
DOI: 10.15390/EB.2020.8477
Sayfa: 393-415
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Sayı Duyusu Temelli Öğretimin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Özyeterliklerine ve Performanslarına Etkisi
Çiğdem Alkaş Ulusoy
DOI: 10.15390/EB.2020.8381
Sayfa: 417-439
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Öğretmene Güvenleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkide Okula Karşı Tutum, Okula Yabancılaşma ve Okul Tükenmişliğinin Doğrudan ve Dolaylı Rolü
Servet Atik, Niyazi Özer
DOI: 10.15390/EB.2020.8500
Sayfa: 441-458
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği