Yazar Rehberi
Makale Gönder
Giriş
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
İngilizce
ISSN: 1300-1337
Eğitim ve Bilim
Yazar Rehberi
Makale Gönder
Kayıt
|
Giriş
Menü
Ana Sayfa
Hakkında
Dergi Hakkında
Yazar Rehberi
Değerlendirme Süreci
Yayın Etiği
Makale Gönder
Gizlilik Bildirimi
Editörler Kurulu
Son Sayı
Arşiv
Erken Görünüm
Arama
Cilt 45 Sayı 201 (2020)
Yayımlandı: 31 Ocak 2020
Araştırma Makaleleri
Matematik Öğrenme-Öğretme Sürecinde Matematik Okuryazarlığına Odaklanan Makalelerin Tematik Analizi
Tuğçe Kozaklı Ülger, Işıl Bozkurt, Murat Altun
DOI: 10.15390/EB.2020.8028
Sayfa: 1-37
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematiksel Düşünme Stillerinin Belirlenmesi: Örtük Sınıf Analizi
Veysel Akçakın, Gürcan Kaya
DOI: 10.15390/EB.2020.8070
Sayfa: 39-54
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Sorgulayıcı Öğrenme Becerilerinin Problem Çözmeye Yönelik Sorgulama, Değerlendirme, Nedenleme ve Yansıtıcı Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi
Yasemin Katrancı, Sare Şengül
DOI: 10.15390/EB.2020.7765
Sayfa: 55-78
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Derslerdeki Siberaylaklık Davranışlarının İncelenmesi
Fatma Akgün
DOI: 10.15390/EB.2019.8419
Sayfa: 79-108
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Rehber Öğretmenlerine Yönelik Tüm Okul Yaklaşımına Dayalı Sanal Zorbalıkla Başa Çıkma Stratejileri ve Sanal Zorba Farkındalığını Kazandırma Programının Etkililiği
Yunus Altundağ, Tuncay Ayas
DOI: 10.15390/EB.2020.8350
Sayfa: 109-123
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Okula Aidiyet Duygularının Yordayıcısı Olarak Gelecek Beklentileri ve Özyeterlikleri
Nejla Atabey
DOI: 10.15390/EB.2020.8315
Sayfa: 125-141
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Lise Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmanın Doğası Hakkındaki Görüşleri
Gülşen Leblebicioğlu, Esra Çapkınoğlu, Duygu Metin Peten, Renee' S. Schwartz
DOI: 10.15390/EB.2020.7911
Sayfa: 143-165
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersindeki “Çevre Sorunları ve Çevreyle İlgili Örgütler” Konularının Öğretilmesinde Eğitici Çizgi Romanların Etkisi: Karma Bir Araştırma
Yavuz Topkaya, Yakup Doğan
DOI: 10.15390/EB.2019.8575
Sayfa: 167-188
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Geri Bildirimin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Akıcı Yazma Becerilerine Etkisi
Bengisu Kaya, Seyit Ateş, Kasım Yıldırım, Timothy Rasinski
DOI: 10.15390/EB.2019.8413
Sayfa: 189-205
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okuma Yazma Öğrenme Sürecinde Zorlanan Öğrencilerin Özelliklerinin ve Süreçte Yaşadıkları Zorlukların Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
Yakup Balantekin
DOI: 10.15390/EB.2020.8162
Sayfa: 207-230
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğrenmede İş Birliğini Geliştirmek Amacıyla Okul-Müze İlişkilerini İnceleme: Durum Çalışması
Aysun Ateş, Jennie Lane
DOI: 10.15390/EB.2019.8017
Sayfa: 231-246
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi İçin Yeni Bir Takım Öğretimi Modeli: Hizmet-içi İngilizce Öğretmenleri Üzerine Bir Durum Çalışması
Özlem Canaran, İsmail Mirici
DOI: 10.15390/EB.2020.8430
Sayfa: 247-271
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Müdürlerinin Kişilik Özellikleri ile Yönetsel Öz-yeterlik İnançları Arasındaki İlişki
Murat Özdemir, Nedim Özdemir, Safiye Gören, Şule Ötken, Sevgi Ernas, Mehmet Yalçın
DOI: 10.15390/EB.2019.7864
Sayfa: 273-291
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
İlköğretim Kurumu Yöneticilerinin Kullandıkları Etkileme Taktikleri ile Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki
Serkan Koşar, Ümit Pehlivan
DOI: 10.15390/EB.2020.8392
Sayfa: 293-311
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Mülteci Çocuklar ve Okula Uyum: Öğretmenlerin Kültüre Duyarlılıkları Üzerinden Bir Çözümleme
Ayşe Soylu, Ahmet Kaysılı, Mustafa Sever
DOI: 10.15390/EB.2020.8274
Sayfa: 313-334
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Adalet İnançlarının Etik İkilem Senaryolarıyla İncelenmesi
Melehat Gezer
DOI: 10.15390/EB.2020.8471
Sayfa: 335-357
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Saldırganlık Düzeylerinin Duygu İfade Etme ve Duygu Düzenleme Açısından İncelenmesi
Ceyhun Ersan, Şükran Tok
DOI: 10.15390/EB.2019.8150
Sayfa: 359-391
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan İlkokul Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazılarının İncelenmesi
Özlem Baş, Ayşegül Tuncay, Ali Şahin, Bilge Gök
DOI: 10.15390/EB.2019.8161
Sayfa: 393-410
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Anne-Çocuk İlişkisinde Risk Faktörleri: Televizyona Maruz Kalma ve Anne-Çocuk Oyun Süresi
H. Gözde Ertürk Kara
DOI: 10.15390/EB.2020.8516
Sayfa: 411-424
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Oyun Temelli Baba-Bebek Etkileşim Programı’nın Baba ve Bebek Davranışları Üzerindeki Etkisi
Esra Demir Öztürk, Ayşe Belgin Aksoy
DOI: 10.15390/EB.2019.8012
Sayfa: 425-442
Öz
PDF
PDF (İngilizce)
Dergi hakkında
Eğitim ve Bilim hakemli ve açık erişimli bir dergidir.
Genel bilgiler
Editörler kurulu
İletişim
Dergiye gözat
Derginin güncel, arşiv ve erken görünüm makalelerine göz atın.
Son sayı
Arşiv
Erken görünüm
Dizin ve indeksler
Eğitim ve Bilim'nin yer aldığı dizinler:
Yayıncı
Türk Eğitim Derneği